A nemzetközi áruszállítás a 21. században
A 21. század egyértelműen a globalizációról szól: egyre több áruval kereskedünk és évről évre nő a kereskedelmi forgalom világszerte. Hatalmas lehetőségek rejlenek a globalizált gazdaságban és a 2018-as év egyik leggyorsabban fejlődő iparága a szállítmányozás, fuvarozás és házhoz szállítás szolgáltatáslehet.
Az online kereskedelem térhódítása miatt egyre gyakrabban vásárolunk termékeket külföldről. A határok ma már nem jelentenek akadályt, így a fuvarozó cégek piaca dinamikusan bővül. A kínálati oldal azonban nehezen tudja lekövetni a növekvő igényeket és az egyre specializáltabb szolgáltatási igényeket. Nagy lehetőséget jelent ezért ma olyan szolgáltatásba fektetni, aminek a logisztikához, áruszállításhoz van köze.
A kamionos cégeknek rengeteg lehetőség áll rendelkezésére ahhoz, hogy ügyfeleket szerezzenek: elérhetőek a közösségi gazdaságra épülő kereskedőportálok, ahol a szabad kapacitásokat lehet gyorsan és egyszerűen áruba bocsájtani. A legfontosabb azonban továbbra is a személyes ismertség márkaépítés: a hosszú távon együttműködő vállalkozások sokkal könnyebben tudnak kölcsönösen előnyös együttműködéseket kialakítani. Ha egy ügyfél megbízik logisztikai partnerében hajlandó magasabb árat fizetni a szolgáltatásért.
Ma már nem lehet labdába rúgni közepes vagy alacsony minőségű munkával: a késést, a hibás teljesítést az ügyfelek hamar megérzik, hiszen akár az üzleti eredményeikre is hatással lehet.
A minőségi és specializálódott szolgáltató cégeké lesz a 21. századi: a piac pedig ki fogja szórni azokat, akik nem képesek haladni a korral.