A performance marketing szerepe

2018.07.05

Nagyon sokak olvasni a performance marketing szerepéről napjainkban, de arra kevesen tudják a választ, hogy mitől lehet a rekám valóban teljesítményorientált. Ez a gyakorlatban azt a rekámozási felfogásra utal, ami átjárja a teljes fejlesztési és tervezési folyamatot. A performance marketing valójában a webanalitika továbbgondolása.

További információ a webanalitikáról: https://marketing21.hu/szolgaltatasok/webanalitika/

A méréseknek szerepe van a fejlesztési folyamatban. Segítségükkel olyan adatokhoz juthatunk, amit át tudunk ültetni a gyakorlatban a reklámkampányok fejlesztése során. Ha azt látjuk, hogy nem hoz jó számokat egy hirdetés lecseréljük. Ha egy kulcsszó nagyon sok vásárlást eredményez, akkor magasabb költségvetést rakunk mögé és előre soroljuk a licitálási versenyben. Persze a választás mindig platform függő: legyen szó AdWords vagy újabb nevén Google Ads kampányokról vagy a közösségi mégia bármely felületéről, a performance marketing egyet jelent a számok tiszteletével és az érzelmek kizárásával. Ha üzleti döntéseket hozunk nem érzelmekre, hanem startisztikákra és tényekre alapozunk. Miért lenne ez másképp a marketingben is?

A performance marketinget így leginkább a számokon keresztül lehet megérteni. Ha azt szeretné, hogy vállalkozását teljesítmény alapon hirdessék, mindig azzal kell kezdenie, hogy felteszi a kérdést a marketingesnek: honnan fogjuk tudni hogy működött? Ha a válasz nem egyértelmű, vagy ő sincs tisztában a megfelelő mérőszámokkal, akkor változás kell a szemléletben.